<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/10163634?origin\x3dhttp://trexdg.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


Sifat.......
Wednesday, May 24, 2006


Rasanya hari nih xnak bercerita ttg isu2 semasa… nk bercerita pasal sifat pulak.. manusia nih dilahirkan dgn pelbagai sifat dan aku percaya sifat ini biasanya dibentuk oleh persekitaran mereka termasuklah keluarga, kawan2 dan rakan sekerja… aku baru saje terima seorg pelajar praktikal dr UUM.. agak besar orgnya dan manja.. yg membuatkan aku pening bknlah kerana dia besar tp sebab dia terlalu manja sehingga tak boleh ckp sebarangan atau bergurau secara berlebihan... Dari pemerhatian aku, dia tidak mempunyai ramai kawan sejak dulu dan kehidupannya byk bergantung kepada kedua2 ibubapa dia… hr nih aku panggil dan slow talk dgn dia apa yang patut dan x patut di buat memandangkan darjah kemanjaan dia dah melampaui tahap pemikiran rasional aku… mmg x dinafikan ada certain perkara boleh kita tolerate kalo nk manja2 tp bygkan kalo dh berulang kali diberitahu tp still xnak terima.. I don’t see any logical explanation behind that… mmg seumur idop dia slalu kena tease ngan org lain sbb fizikalnya tp sampai bila nk memendam n luahkan pada ibubapa… for God sake, u already 22 yrs old and shud be old enuff to think like a normal adult… face d challenge would be a better choice than running away.. it may work perfectly when u r still in d diapers, but now u shud stand by yourself.. nobody will back you up when u r in d working field.. this life is very cruel and whether u like it or not, u r already a part of it… ituhlah yg aku rasa sbbnya dulu akupn bley diconsider sbg ‘besar’ tp ramai kawan.. maybe, bcoz of d fact that I’ve a very high adaptability rate to d surrounding .. my fren do make jokes about me but I always take that as a challenge and now, I think I can be proud of maself… having a stable income/life and good education background… thanx to all my teachers who never gave up on me.. ur words alwizz bcome a challenge to me especially to cikgu Adibah, my add math teacher.. it is her guidance that makes me a better person today.. to cikgu salbiah omar, ur believe to me already paid off… im not just a normal rascal anymore.. now, I’m equipped wif everythin I need to survive in this cruel world… insyaAllah, I’ll try my best to visit both of u at least once in 3 years to attach back d broken string… still not late to wish you Happy Teachers Day kot….:P
Panjang dh aku melalut hari nih.. back to d first story.. in d end this gurl nangis sambil minta maaf sumer org kt dlm office nih… masa tuh rasa relieve sbb I think she got my point … hopefully, she’ll be tougher…:D



introduction

Name: Syahrir@TRex
Age: somewhere in 30s
Origin: the state wif 9 states in it
Wishlist: searching for eternal peace & freedom

profile

Something worth pondering
“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ”

time


tagboard




affiliates

recent entries



archives

visitors

hits